15
Юли

"Христо Щерионов: Повече комфорт за пътниците на летище София"

сп. b2bMagazine, 07.2015, стр. 54-55

 

Христо Щерионов е изпълнителен директор на „Летище София” ЕАД от 26 юни 2013 г., но работи там от 23 години на различни управленски позиции. Преди това е работил на летищата Безмер, Крумово и Божурище.

В глобален мащаб все повече хора ползват въздушния транспорт, само за една година – 2014, пътниците преминали през летище „София” са се увеличили с 9%. Очаква се тази година летището да обслужи над 4 млн. пътници. Какви тенденции разкрива статистиката?

С всяка изминала година пътуващите по въздух се увеличават. Доказва го не само нашата, но и световната статистика – трафикът на пътници за изминалата година средно се е увеличил с над 5%. И ако преди години пътуването със самолет беше свързвано с посещението на нова, интересна или екзотична дестинация с цел ваканция, то последните години показват една различна тенденция. Хората пътуват за удоволствие и почивка повече от преди, но все по-многобройни са и тези, които летят, за да работят, и работят, докато летят. Светът е глобален и пътуването вече е част от ежедневието. Това определено промени философията на пътуващите и техните потребности. За тях летище „София” е разработило концепцията „Салони за гости”.

Летище „София” разполага с два салона „Плиска” и „Преслав”. Какво предлагат те и към кого е предназначена услугата?

Салоните „Плиска” и „Преслав” придават на пътуването нов смисъл. Добавят онази доза независимост и комфорт, с които да започнете или завършите своето пътуване, независимо от авиокомпанията, класата на билета и избраната посока. Те са за всички, които уважават личното си време и пространство. В тях можете да се подготвите за бизнес среща, но и да се насладите на спокойствието. Или просто да изчакате до следващия полет с чаша подбрано българско вино.

За често пътуващите и лоялни клиенти ние създадохме специална програма New Generation Lounge Card.

Разкажете повече за тази програма?

За да се възползвате от възможностите на програмата, трябва да закупите карта, която гарантира достъп до салоните на преференциална цена. Предлагат се два вида карти – златна за 15 посещения в рамките на една година и сребърна за 10 посещения отново в рамките на година.

Всеки картопритежател е свободен да покани и гости. По различни поводи, празници или годишнини, и по предварителна заявка можем да подготвим приятна изненада за специален човек – бизнес партньор или любим.

Програмата предлага и пакет от услуги, разработен за туристически агенции и корпоративните клиенти. Този пакет включва още: посрещане директно от борда на самолета, асистирана помощ при преминаване през граничен контрол или за получаване на багаж, възможност за провеждане на бизнес среща.

На основата на програмата New Generation Lounge, летище „София” си партнира с домакини на организирани събития, провеждани в столицата или страната. Пристигащите чуждестранни гости се посрещат идивидуално с традиционни символи на българското гостоприемство.